Intenzív női önvédelem

Bátorság vagy félelem… Te döntesz!

Adj erőt a lelkednek és retteghet a támadó!

“Hölgyem elkészült a fantomkép, felismeri a támadóját?”

Egy lánynak vagy asszonynak sem szabad elhinnie a gyenge nő képét, még akkor sem, ha fizikailag sokszor valóban törékenyebbek, mint a férfiak, azonban a hatékonyság nagyrészt nem a testi erőn, hanem a lelki felkészültségen múlik.A régi japánban a harcos osztályba tartozó nők a férfiakkal egyenértékű harci kiképzést kaptak, hogy amíg az uraik távol vannak addig is képesek legyenek megvédeni az otthonaikat, családtagjaikat. Ma Magyarországon szerencsére ritkán van ilyen képességre szükség, de amikor mégis valaki ilyen szituációba keveredik, háttértudás hiányában képtelen megfelelően reagálni.

A boldog és teljes élet élvezetéhez a kulcs a lelkiállapot. Ez a lényeg. – XIV. dalai láma

 

Mit jelent Neked a női önvédelem a valóságban?

A női önvédelmi előadások többségén elhangzanak azok a jó tanácsok, minthogy támadd mindig a szemét, ha teheted rúgd tökön és fuss. De vajon tényleg képes lennél fájdalmat okozni?
Tudod milyen érzés valakinek a szemébe nyúlni?
El tudod viselni ha valaki agresszíven a falnak vág?

Ha eddig csak filmekben vagy gondolatokban jutottál el idáig eljött az ideje, hogy a valóságban is kipróbáld mit tehetsz a saját védelmed érdekében! Döntsd el hajlandó vagy-e áldozatot hozni a fejlődésedért?
Ha igen, vedd fel a harcot és gyakorolj keményen:
– fizikai állóképesség fejlesztés –  ismerd meg valódi önmagad és told ki a korlátaidat –
– védelmi mechanizmusok felépítése,
– kemény és erőteljes ütések magas sorozatszámú ismétlése,
– feszítések, csavarások és rúgások használata önvédelemben,
– fogásból, fojtásból való szabadulás,
– komplex szituációs gyakorlatok.

Hogy védhetem meg magam Nőként?

Folytásból szabadulás - Női önvédelem
Folytásból szabadulás – Női önvédelem

Minden életszakasznak megvannak a tipikus veszélyes szituációi.  Teljesen mindegy, hogy mikor kerülsz bajba: éjjel hazafelé egy buliból, vagy napközben otthon egyedül a gyerekkel, esetleg egy közlekedési balesetben. A reagáláshoz szükséges forgatókönyv szinte minden esetben ugyanaz.

  • Legfontosabb a prevenció! Tudatosan figyeljük a környezetünket, így sokszor elkerülhető a baj!
  • Ha nincs más lehetőség, a konfrontáció elkerülésére, meg kell hoznunk a döntést. Cselekedni kell! Legrosszabb, amit tehetünk, ha „lefagyunk” a félelemtől.
  • Cselekvés közben nincs idő a töprengésre. Végig kell vinnünk, amit elkezdtünk. Soha ne álljunk le félúton. A dermedtség elkerülése érdekében mentálisan és fizikálisan felkészültnek kell lennünk. Ismerni kell önmagunkat és valós korlátainkat.

A női önvédelemre folyamatosan lehet jelentkezni, de negyedévente vannak úgymond próbatételeink, animált támadásokkal, ahol valósághű szituációkban férfiak ellen kell bizonyítanod a megszerzett tudásodat. A sikeres elhárítások után mindenki érezni fogja a haladást, hogy egyre keményebb és egyre kitartóbb lesz egy-egy félelmetesnek tűnő helyzetben.

Milyen egy női önvédelem edzés?

    1. rész: Az óra kezdetén felkészítjük tested a gyakorlásra, bemelegítéssel, könnyű erősítéssel, és egy kis lazítással. Az önvédelemhez elengedhetetlen egy minimális erőnlét és lazaság megléte, de ez nem helyettesíti a fitnesz vagy jóga órákat.
    Célja csupán a ráhangolódás az edzésekre és a sportbalesetek elkerülése. (Ha masszív erő és állóképesség fejlesztő tréningre vágysz kiegészítésképpen, ajánlom a reggeli erősítő edzéseinket, vagy jóga óráinkat.)
    2. rész: Egyszerű gyakorlatok nagy sorozatszámú ismétléssel. Ennek célja, hogy a test automatikusan tudjon reagálni, ne legyen szükség a gondolkozásra. Ide tartoznak az ütőpárnás feladatok (ütés, rúgás), az egyszerű páros gyakorlatok, és az esések, gurulások. Bár e két utóbbi feladat nem szokott olyan nagy népszerűségnek örvendeni a kurzus elején, mégis fontos szerepük van az edzéseken, mert a helyesen végrehajtott esés és gurulás az alfája, minden harcművészetnek.
    3. rész: Az adott hónapnak megfelelő technikák, ami körülbelül az edzések felét, kétharmadát teszik ki. Itt valamilyen imitált szituációra keresünk megoldást, vagy egy adott technika hatékonyságát vizsgáljuk meg. Olyan gyakorlatokra kell itt gondolni, mint védekezés egy tolvaj ellen, mit kell tenni, ha meg akarnak erőszakolni, vagy hogyan kell mozogni, ha több támadó van.

Olvasd el önvédelemről szóló interjúnkat a Femina.hu-n!

Hogy jelentkezhetsz női önvédelem edzésre?

Első lépés a jelentkezési lap kitöltése, illetve az első havi női önvédelmi bérlet átutalása. (a további havibérletek helyben, készpénzben is fizethetőek.) Amennyiben szeretnél előbb megnézni egy órát, gyere le nyugodtan előtte az edzések időpontjába, hogy megtekintsd egy óra felépítését.

JELENTKEZEK >>

 

 

 

Női Önvédelem Budapest – 2015 – Várunk Téged is az edzéseken!